Rainforest Alliance lanserar nytt märke från september 2020

Rainforest Alliance lanserar ett nytt märke som kan användas på produkter och i marknadsmaterial från 1 september 2020.

Det nya märket ersätter nuvarande UTZ- och Rainforest Alliance-märkningar. Här kan du läsa en längre artikel på engelska som samlar bakgrund, information och fler länkar med användbar information.

I höst kommer en stor del av vår årliga globala kampanj Follow the Frog att fokusera på konsumentengagemang för att öka igenkänningen av vår nya grafiska profil. Uppdateringen av vårt märke är en viktig milstolpe på vår resa för att ställa om tropiskt jordbruk och skydda världens skogar, vilket kort sammanfattas i denna film.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.