Film

Humor öppnar dörrar för att kommunicera hållbarhet

Vid Sustainable Brands konferens i San Jose talade Rainforest Alliance President Tensie Whelan för företagsledare och marknadsförare om betydelsen av hållbarhetsarbete och kommunikation för att skapa engagemang. Hon berättar även om hur humor kan användas för att nå fram med viktiga budskap. Tensie slår även hål på de vanligaste ursäkterna för att inte kommunicera hållbarhetsfrågor.

Presentation börjar med Rainforest Alliance prisbelönta video ”Follow the Frog”.

One thought on “Humor öppnar dörrar för att kommunicera hållbarhet

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s