Film

Follow the Frog – en av vinnarna i TED:s tävling ”Ads Worth Spreading”

Rainforest Alliance film – Follow the Frog – har utnämnts som en av tio vinnare i TED’s tävling ”Ads worth spreading 2012”. Över 300 filmer deltog i tävlingen.

Filmen har visats mer än 1,1 miljoner gånger och påminner om att du inte behöver förändra hela ditt liv för att stödja en hållbar utveckling i tropikerna. Alla kan påverka genom att göra medvetna val när vi konsumerar.

Filmen är också ett av fyra tävlande bidrag i You Tube och See3’s ”DoGooder Video Awards”. Gå gärna in och rösta på den här innan den 5 april.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s